Законодавче посилення захисту права дитини на належне утримання.

Версія для друкуВерсія для друку

Законодавче посилення захисту права дитини на належне утримання.

8 серпня 2018р.  набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту дитини на належне утримання».

            Документом вносяться зміни до діючого законодавства, якими передбачається захист прав дітей та їх належного матеріального забезпечення особливо тих, які виховуються в неповних сім'ях.  

            Законом передбачені особливості впливу на боржників, котрі мають заборгованість зі сплати аліментів для утримання дітей з інвалідністю та дітей, які мають певні важкі захворювання, враховуючи, що невчасна сплата аліментів має особливо негативні наслідки для дітей з цієї вразливої категорії. Зокрема, несплата аліментів зазначеним категоріям дітей, що призвела  до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання тягне за собою виконання суспільно - корисних робіт на строк від 120 до 240 годин.

            Встановлено дієвий механізм притягнення до юридичної відповідальності осіб за несплату аліментів та ухилення в подальшому порушників від відбування призначеного стягнення за несплату аліментів. Так, несплата аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від 120 до 240 годин. Ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт тягне за собою адміністративний арешт строком до десяти діб.

            Окрім забезпечення належної виплати аліментів законодавчого врегульовано і питання контролю за цільовим використанням аліментів. Відтепер контроль за цільовим витрачанням аліментів здійснюється органом опіки та піклування у формі інспекційних відвідувань одержувача аліментів, порядок та періодичність здійснення яких визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері усиновлення та захисту прав дітей. За заявою платника аліментів (крім тих, які мають заборгованість зі сплати аліментів) інспекційні відвідування одержувача аліментів здійснюються органом опіки та піклування позапланово, але не більше одного разу на три місяці.

Встановлено обмеження щодо перебування боржників на державній службі.  Так, на посаду державної служби категорії “А” або “Б” не може вступити особа, яка має заборгованість зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання. Наявність у державного службовця зазначених категорій  заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання є підставою для припинення державної служби у зв’язку із втратою права на державну службу.

Також, особи які виявлять бажання бути призначеними на посади в Національне антикорупційне бюро України, посади прокурорів, реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі зобов“язані надавати заяви про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання.

Нововведення стосуються і нотаріальних дій. Зокрема, нотаріус або  посадова  особа,  яка  вчиняє  нотаріальні дії, відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, якщо особа,   яка   звернулася  з  проханням  про  вчинення нотаріальної  дії  щодо  відчуження належного їй майна, внесена до Єдиного  реєстру  боржників,  зокрема за виконавчими провадженнями про  стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.Також, надання  нотаріусом  в  установленому  порядку та у випадках, передбачених   Законом   України   "Про   виконавче   провадження"  інформації  органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю не є порушенням нотаріальної таємниці.

Зазначений Закон вносить зміни до законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги. Зокрема, визначено категорію справ, представляти інтереси в яких, крім адвокатів, можуть працівники центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, доповнено перелік підстав та уточнено порядок заміни адвокатів або працівників центрів з надання, деталізовано підстави для припинення надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Також згідно зі змінами, вторинна допомога окремим суб’єктам права надаватиметься не більше 6 разів протягом бюджетного року та не більше, ніж за шістьома дорученнями/наказами, виданими центрами безоплатної вторинної правової допомоги одночасно.

Законом України «Про внесення змін до деяких актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту дитини на належне утримання» також внесено зміни до Законів України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, “Про державну реєстрацію юридичних осі,, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань”, “Про запобігання корупції”, “Про судовий збір” “Про  дорожній рух”, “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”,  “Про банки та банківську діяльність”  та інш.

 

Кременчуцький місцевий центр з надання   безоплатної вторинної правової допомоги

       м.Кременчук вул.Небесної сотні, 54

Прийом громадян: понеділок – п’ятниця з 09.00.-18.00

  (05366) 3-00-38

E- mail: kremenchuk.poltava@legalaid.pl.ua

 

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги:

цілодобово та безкоштовно  в межах України     0-800-213-103.

 

Кременчуцький місцевий

центр з надання безоплатної

вторинної правової допомоги

 

 

 

Наверх ↑