Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2013 рік

Версія для друкуВерсія для друку

 

Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2013 рік у відповідності до положень Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів  місцевого самоврядування”

 

Робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпоряджень голови обласної та районної державних адміністрацій з даного питання.

Вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, які визначають основні пріоритетні напрямки та завдання щодо задоволення законних прав та інтересів громадян на звернення. Стан виконавської дисципліни стосовно роботи із зверненнями громадян постійно розглядається на щотижневих апаратних нарадах у голови райдержадміністрації. До участі запрошуються керівники підприємств, установ, представники громадських організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.

Районною державною адміністрацією забезпечується реалізація громадянами конституційного права на звернення. З цією метою за 2013 рік реалізовано комплекс заходів методологічного, організаційного та інформаційно-аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями громадян.

З метою забезпечення постійного контролю за станом роботи із зверненнями громадян місцевими органами виконавчої влади району питання роботи із зверненнями громадян на виконання Указу Президента України розглядалось на засіданні колегії райдержадміністрації : питання про підсумки роботи райдержадміністрації із зверненнями громадян за 2012 рік розглянуто на засіданні колегії райдержадміністрації 22.01.2013р. За результатами розгляду прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 25.01.2013 № 32 “Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2012 рік”. Та питання про підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2013 року 22.04.2013 року. За результатами розгляду надано відповідні доручення. 26.07.2013 на засіданні колегії райдержадміністрації розглянуто питання “Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 6 місяців 2013 року на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” за результатами розгляду прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 01.08.2013 № 225 “Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2013 року”. 31.10.2013 на засіданні колегії райдержадміністрації розглянуто питання “Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2013 року” та надано відповідні доручення за результатами розгляду.

На виконання Указу Президента здійснено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Кременчуцькій районній державній адміністрації, проведено 12 днів контролю з питань виконання доручень керівництва райдержадміністрації. На щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації заслухано звіти про роботу із зверненнями громадян 12 керівників районних відділів, управлінь райдержадміністрації та 19 сільських голів.

Про стан виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України заслухано звіти: сільських голів Ялинцівської (28.01.2013), Ч.Знам’янської (11.03.2013), Бондарівської (11.03.2013), Гориславської (11.03.2013), Салівської (04.03.2013), Рокитненської (29.04.2013) Демидівської (27.05.2013) Пришибської (17.06.2013), Запсілської (17.06.2013) Потоківської (25.07.2013), Кам’янопотоківської (29.07.2013), Піщанської (12.08.2013), Недогарківської, Майбородівської (07.10.2013), Омельницької, Максимівської, Келебердянської, Кобелячківської, Білецьківської (23.12.2013) сільських рад, начальників відділу містобудування та архітектури (04.03.2013), сектору культури і туризму (25.03.2013), архівного сектору райдержадміністрації (25.03.2013), начальника фінансового управління (29.04.2013), начальника управління агропромислового розвитку (27.05.2013), начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації (17.06.2013), начальника відділу освіти, сім’ї та молоді райдержадміністрації (29.07.2013), Кременчуцького районного відділу УМВС України в Полтавській області (12.08.2013), головного лікаря центральної районної лікарні (07.10.2013), Управління Пенсійного фонду України в Кременчуцькому районі, відділ Держкомзему у Кременчуцькому районі Полтавської області, служби у справах дітей (23.12.2013).

            Здійснюються комісійні виїзди працівників райдержадміністрації до громадян, які звертаються із письмовими зверненнями до вищих органів виконавчої влади.

У райдержадміністрації проводиться систематичний щомісячний та щоквартальний аналіз і узагальнення звернень громадян для з'ясування причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих подій, з метою негайного втручання керівництва райдержадміністрації у їх вирішення чи залучення інших державних структур, установ та організацій.

Загальним відділом райдержадміністрації щомісячно готуються статистичні матеріали про стан надходження заяв і скарг до адміністрації, а також про роботу, що проводиться в даному напрямку. Ці матеріали надаються голові райдержадміністрації для ознайомлення.

Проводиться моніторинг повторних звернень та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.

У райдержадміністрації, її структурних підрозділах проводяться особисті прийоми громадян керівництвом, виїзні прийоми, "гарячі" та постійно діючі прямі телефонні лінії відповідно до затверджених графіків. Діє телефон “Довіри” для громадян Кременчуцького району.

Особистий прийом громадян керівництвом райдержадміністрації проводиться відповідно до затверджених графіків особистого прийому громадян на 2013 рік. керівництвом райдержадміністрації проведено 75 особистих (76 – 2010 р.) та 30  виїзних прийомів(34 – 2011р.).

Результати аналізу структури та динаміки надходження звернень громадян до керівництва райдержадміністрації вказують на те, що зміни у кількості та характері звернень тісно пов'язані з низкою як суспільно-політичних, так і соціально-економічних чинників, які об'єктивно відображають ситуацію в районі, характеризують особливості стосунків місцевої влади і територіальних громад, перебігів політичних подій, діяльністю місцевих органів влади та формування громадських очікувань та вимог.

Вживаються заходи щодо безумовного виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 з недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів. За звітний період порушень термінів розгляду звернень не допущено.

II. Загальним відділом проаналізовано кількісний та якісний склад звернень громадян, що надійшли за 2013 рік до районної державної адміністрації.

Так, за 2013 рік до райдержадміністрації надійшло 299 письмових звернень (у 2012 - 332 ), на особистих та виїзних прийомах у керівництва райдержадміністрації побувало 132 громадянина.

Отримано 13 колективних звернень, що складає 4,4% від загальної кількості звернень (2012 рік -  28 колективних звернень, 8,4% від загальної кількості звернень).

Жителями району у своїх листах було порушено 301 питання (у 2012 році-332).

З усіх звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації за 2013 рік 95% складають заяви, 5% – скарги.     

З органів влади вищого рівня надійшло 30 (54) звернень, в яких порушувались питання соціального захисту, екологічні, комунального та дорожнього господарства, освіти, охорони здоров’я, а саме: щодо із затягуванням розгляду документів заявника, отримання інформації щодо СФГ “Атланта”, відновлення електропостачання, допомоги у вирішенні земельного питання, поліпшення житлових умов, роботи радіо, вирішення земельного питання, отримання допомоги на придбання будинку, розрахунків за оренду земельного паю, виділення штучного покриття для спортивного майданчика, діяльності “КРЕНЕЛ”, ремонту будинку, поліпшення житлових умов, вирішення спірного земельного питання, ремонт будинку та допомога у скрутному матеріальному становищі, усунення негативних впливів від промислової діяльності Єристівського, Біланівського ГЗК, погіршення екологічної ситуації внаслідок будівництва Біланівського ГЗК, фінансування будівництва підвідного газопроводу до сіл Демидівської сільської ради, виділення коштів на завершення будівництва приміщення Недогарківської амбулаторії (175 тис.грн.), правомірності передачі у приватну власність та будівництва на земельній ділянці, що розташована в приб ережно-захисній смузі річки Псел, допомоги в ремонті будинку заявниці, облаштування об"єктів фізичного оточення пандусами в с. Омельник, допомога в отриманні картки реабілітації, вирішення питання спадщини на житло, надання матеріальної допомоги.

З урядової гарячої лінії 18 звернень в яких жителі сіл Новоселівка, Рокитне, Чечелево, Кобелячок, Мирне, Радочини, Майбородівка, Червона Знам’янка, Салівка порушили наступні питання: щодо отримання довідки про склад сім’ї, отримання дотації за ВРХ, надання матеріальної допомоги для придбання житла, зловживання службовим становищем медпрацівником, отримання інформації про населенні пункти, отримання земельної ділянки, оформлення опіки над сином, сприяння в отриманні пільгового кредиту для придбання житла, щодо отримання земельного паю, відновлення водопостачання до будинку заявника, забезпечення індивідуальним навчанням, щодо незадовільних умов проживання через утримання фермерського господарства по вул. Петровського у приватному секторі, отримання дотації за утримання молодняку великої рогатої худоби, призначення для індивідуальних занять на дому з сином заявниці Прокопенко О.М., отримання роз"яснень права на отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, проведення ремонту будинку, взяття  заявниці на квартирний облік.

Всі звернення розглядалися комісійно з виїздом за місцем проживання заявника.

Варто відмітити, що і надалі актуальними питаннями залишаються соціального захисту населення, пільги на перевезення пасажирів, житлово-комунальні, охорони здоров’я, тощо.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 6 (у 2012 - 7) дублетних звернень (від гр. Ахтирченко Н.М. с. Потоки щодо правомірності передачі у приватну власність та будівництва на земельній ділянці, що розташована в прибережно-захисній смузі річки Псел, гр. Домбровський Є.В. с. Садки щодо допомги у  вирішенні земельного питанння, гр.. Саврасов О.В. с. Мирне про надання матеріальної допомоги для придбання житла,  жителі с. Максимівка щодо діяльності "Кернал" в с. Максимівка).

За звітний період 2013 року до райдержадміністрації надійшло 13 (у 2012 - 28) колективних звернень (від жителів с. Найденівка, щодо вилучення пунктів про ліквідацію населених пунктів зі Схеми планування території, м. Кременчук відновлення рейсу автобуса № 205, скарга на лікаря  та завищені ціни в аптеці, щодо діяльності “КЕРНЕЛА” в с. Максимівка, щодо перевізника на маршруті № 222  від жителів с. Чикалівка, щодо законності дій голови садового товариства та отримання доступу до статутних документів, с. Бондарі щодо збільшення орендної плати за оренду земельних і майнових паїв (СФГ "Атланта"  Педай) с. Чечелеве Кременчуцького району  щодо будівництва ангару гр. Артеменком О.М. яке спричиняє незручності жителям вулиць Миру та Лугової с. Чечелеве).

Якщо в попередні роки за наданням матеріальної допомоги зверталися, як правило, особи пенсійного віку, то протягом 2013 року – молоді люди, сім’ї, які з тих чи  інших причин потрапили у складні життєві обставини. Загалом з районного бюджету надано матеріальну допомгу на суму 47 тис. 784 грн.

Від пільгових категорій громадян, які потребують соціального захисту та підтримки надійшло 104 звернення, (у 2012 році - 124).

Всього в райдержадміністрації у 2013 році розглянуто 299 звернень громадян, з них:

- позитивно – 144;

- дано роз’яснення – 152;

- відмовлено згідно чинного законодавства – 0;

- знаходиться у стадії виконання – 3.

Найбільше звернень надійшло до Майбородівської сільської ради 674, Червонозна’янської сільської ради 649, Омельницької сільської ради 631. Актуальними питаннями для цих сільських рад є питання соціального захисту, аграрної політики та земельних відносин, житлової політики. На особистих прийомах у голів сільських рад громадяни в основному порушують питання: надання матеріальної допомоги, благоустрій вулиць, наділення земельних ділянок, по спірних питаннях розподілу межі.

Сільськими головами проводяться виїзні прийоми для вивчення соціально-значимих питань, і як наслідок зменшення кількості звернень громадян до вищих органів влади з тих питань, які можна вирішити на місцевому рівні.

Сільські голови, голови рад ветеранів та депутати сільської рад відвідують громадян пільгових категорій з метою вивчення їх матеріально-побутових умов та надання можливої допомоги.

Для додаткового забезпечення реалізації громадянами права на звернення з метою підвищення ефективності зворотнього зв’язку з громад кістю та вирішення невідкладних питань питань мешканців сільських рад, діє телефонна лінія.

ІII. Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та графіку головою райдержадміністрації та його заступниками проводився особистий прийом громадян, де  побувало 76 осіб.

У 2013 році відповідно до затвердженого графіка головою райдержадміністрації проводилися прийоми громадян з особистих питань кожного першого та третього вівторка, п'ятої суботи місяця. В разі потреби особистий прийом проводився і в неприйомні дні, випадків відмови у спілкуванні з громадянами не було.

Всього головою райдержадміністрації проведено 25 особистих прийомів громадян. Надійшло 22 звернення. На прийомі побувало 25 заявників. З них: пенсіонери, ветерани праці, інваліди - 14, учасники та інваліди війни і бойових дій – 5.

За характером порушених питань громадяни зверталися щодо вирішення питань: аграрної політики і земельних відносин, соціального захисту населення, освіти, житлової політики, комунального та дорожнього господарства.

Із загальної кількості звернень (22), позитивно були вирішені – 7, що склало 32%.

IV. Проведення виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації у 2013 році проводилося відповідно до затверджених графіків.

Так, організовано проведення 31 виїзний прийом (у 2012 році - 32).

На прийомі побувало - 56 громадян. У тому числі: пенсіонерів, ветеранів праці, інвалідів —45.

Збільшення показників надходження звернень громадян під час проведення виїзних прийомів  відбулося через кадрові зміни в системі органів виконавчої влади.

За своїм змістом порушувалися питання: газифікації, комунального та дорожнього господарства, благоустрою, аграрної політики і земельних відносин (переоформлення державних актів, приватизація земельної ділянки), зв'язку, соціального захисту населення (перерахунок розміру пенсій, отримання субсидій), освіти (відкриття, реконструкція дошкільних навчальних закладів, створення дитячого майданчика), роботи пасажирського транспорту (пільгове перевезення), забезпечення законності та охорони правопорядку.

Із загальної кількості звернень (56), позитивно було вирішено - 17, що склало 30,4% від загальної кількості.

V.   Протягом 2013 року відповідно до затверджених графіків у райдержадміністрації та структурних підрозділах працювали “постійні”, “гарячі” телефонні лінії та телефон “Довіри”.

Послугами вказаних телефонних ліній у 2013 році скористалось 201 громадянин.

Питання, які турбують громадян це переважно : проблеми пільгового перевезення, аграрної політики і земельних відносин (приватизація земельних ділянок, розрахунки за паї, державні програми підтримки сільгосптоваровиробників,  укладання договорів оренди), соціального захисту, юридичного характеру (порядок укладання договорів, порядок відшкодування завданих збитків), освіти (організаці дошкільних навчальних закладів) та інші(порушення графіку руху маршруту, пільговий проїзд, щодо отримання путівок на оздоровлення дітей, робота медамбулаторії, виплата матеріальної допомоги багатодітнім сім’ям).

Реєстрація звернень громадян проводиться за допомогою комп’ютерної програми; відповідно, зняття з контролю – згідно резолюції голови та заступників голови райдержадміністрації.

Здійснюється контроль за організацією роботи із зверненнями громадян у відділах, управліннях райдержадміністрації, сільських радах, надаються  роз’яснення і практична допомога.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щомісячно, щоквартально аналізуються загальним відділом райдержадміністрації та узагальнюються відповідною довідкою.

Звернення громадян, що надходили до райдержадміністрації, розглядалися особисто головою райдержадміністрації, на їх вирішення давалися доручення заступникам голови та начальникам управлінь, відділів райдержадміністрації.

Матеріали роботи із зверненнями громадян висвітлюються в засобах масової інформації. На офіційній веб-сторінці райдержадміністрації та районній газеті “Перемога” розміщуються узагальнені відомості про роботу із зверненнями громадян, графіки роботи постійно діючих прямих та гарячої телефонних ліній. Надається правова, консультативно-роз’яснювальна допомога з вирішення нагальних питань заявників.

З метою поліпшення роботи із зверненнями громадян у Кременчуцькій райдержадміністрації здійснено ряд практичних заходів. У доступному для відвідувачів місці  розміщені графіки прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, районної ради. На інформаційному стенді райдержадміністрації мешканці району мають змогу отримати інформацію, що стосується діяльності апарату, управлінь і відділів райдержадміністрації. На цьому ж стенді розміщений інформаційний матеріал щодо розгляду звернень, зразки оформлення звернень.

Роз’яснення населенню повноважень органів влади відбувається при зустрічах, виступах на радіомовленні та публікаціях у ЗМІ. Про це також говориться і на виїзних прийомах, які щомісячно проводять голова райдержадміністрації та його заступники в селах району.

 

Керівник апарату Кременчуцької

райдержадміністрації   

П.П. Ковінько

Наверх ↑