Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік

Версія для друкуВерсія для друку

ДОВІДКА

про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

 

Робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до Закону України “Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07.02.2008  № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпоряджень голови обласної та районної державних адміністрацій з даного питання.

Вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, які визначають основні пріоритетні напрямки та завдання щодо задоволення законних прав та інтересів громадян на звернення. Стан виконавської дисципліни стосовно роботи із зверненнями громадян постійно розглядається на нарадах у голови райдержадміністрації. До участі запрошуються керівники підприємств, установ, представники громадських організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.

Районною державною адміністрацією забезпечується реалізація громадянами конституційного права на звернення. З цією метою за 2019 рік реалізовано комплекс заходів методологічного, організаційного та інформаційно-аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями громадян.

На виконання Указу Президента здійснено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Кременчуцькій районній державній адміністрації, проведено 12 днів контролю з питань виконання доручень керівництва райдержадміністрації. На нарадах у голови райдержадміністрації заслухано звіти про роботу із зверненнями громадян 8 керівників районних відділів, управлінь райдержадміністрації та 6 сільських голів.

Здійснюються комісійні виїзди працівників райдержадміністрації до громадян, які звертаються із письмовими зверненнями до вищих органів виконавчої влади.

Загальним відділом апарату райдержадміністрації щомісячно готуються статистичні матеріали про стан надходження заяв і скарг до адміністрації, а також про роботу, що проводиться в цьому напрямку. Ці матеріали надаються голові райдержадміністрації для ознайомлення.

Проводиться моніторинг повторних звернень та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.

У райдержадміністрації, її структурних підрозділах проводяться особисті прийоми громадян керівництвом, виїзні прийоми, "гарячі" та постійно діючі прямі телефонні лінії відповідно до затверджених графіків. Діє телефон “Довіри” для громадян Кременчуцького району.

До райдержадміністрації надійшло 166 письмових звернень, (у 2018 – 196), на особистих та виїзних прийомах у керівництва райдержадміністрації побувало 55 (103) громадян, через КБУ “Обласний контактний центр” надійшло 247 (238) звернень. Так, загалом до райдержадміністрації надійшло 468 (537) звернень.

Результати аналізу структури та динаміки надходження звернень громадян до керівництва райдержадміністрації вказують на те, що зміни у кількості та характері звернень тісно пов'язані з низкою як суспільно-політичних, так і соціально-економічних чинників, які об'єктивно відображають ситуацію в районі, характеризують особливості стосунків місцевої влади і територіальних громад, перебігів політичних подій, діяльністю місцевих органів влади та формування громадських очікувань та вимог.

Райдержадміністрацією постійно ведеться робота щодо безумовного виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 з недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів. За звітний період порушень термінів розгляду звернень не допущено.

 

II. Загальним відділом проаналізовано кількісний та якісний склад звернень громадян, що надійшли за 2019 рік до районної державної адміністрації.

Так, за 2019 рік до райдержадміністрації надійшло 166 письмових звернень, (у 2018 – 196), на особистих та виїзних прийомах у керівництва райдержадміністрації побувало 55 (103) громадян. Так, загалом до райдержадміністрації надійшло 221 (299) звернення.

Відповідно до ч. 3 ст. 7 ЗУ “Про звернення громадян”, п.п. 6-7 Типового положення про регіональний контактний центр, затвердженого Постановою КМУ від 27.11.2019 № 976, розпорядження голови облдержадміністрації від 26.12.2012 № 613 “Про затвердження Положення про порядок взаємодії місцевих органів виконавчої влади та комунальної бюджетної установи “Обласний контактний центр” Полтавської обласної ради” забезпечено всебічний розгляд звернень, які надійшли від КБУ “Обласний контактний центр”.

Таких звернень у 2019 році надійшло - 247 (у 2018 - 238). Протягом року активно зверталися жителі району, які подавали свої документи на призначення чи продовження субсидії, соціальної допомоги. У більшості випадків їх турбували значні терміни прийняття відповідних рішень та розміри призначених субсидій.

Отримано 26 колективних звернень, це на 8 одиниць менше, у порівнянні з минулим періодом, та 11,7% від загальної кількості звернень (2018 рік - 34 колективних звернень, або 11,4%).

У своїх листах громадяни Кременчуцького району порушили наступні питання: про необхідність всебічного та комплексного оцінювання педагогічної та адміністративно-господарської діяльності директора Садківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кременчуцького району Полтавської області,  про покращення пасажирського обслуговування, благоустрою населених пунктів.

Жителями району у своїх листах було порушено 468 питань (у 2018 році-229).

З усіх звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації за 2019 рік, 95% складають заяви, 5% – скарги.     

З органів влади вищого рівня надійшло 22 звернення, в яких порушувались питання забезпечення дотримання законності, екології та природних ресурсів, житлової політики, соціального захисту, транспортного обслуговування, освіти.

Найбільш актуальною групою питань на протязі останніх років є питання соціального захисту. Всього у 2019 році отримано 295 звернень цієї категорії, або 63,0 % від загальної кількості звернень (2018 – 266, або 88,0%).

Друге місце за актуальністю посідають питання транспорту і зв’язку – 22, або 7,3 % від загальної кількості звернень (2018 - 13, або 3%).

Третє місце припадає на питання групи: освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність – 19, охорона здоровʼя 19, або (2018-25), комунального господарства – 17 одиниць, або 3,6 % від загальної кількості (2018 - 21, або 7,0 %); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 8, або 1,7 % від загальної кількості (2018 - 13, або 4,3%); аграрної політики і земельних відносин – 9, або 1,9% (2018-11, або 3,6%).

Значну частину звернень з питань соціального захисту, як і в попередні роки, становлять звернення про надання матеріальної допомоги. З таким проханням, як правило, зверталися особи пенсійного віку, молоді люди, сім’ї, які з тих чи  інших причин потрапили у складні життєві обставини, тимчасово переміщені громадяни, учасники зони АТО. Всього з питання надання матеріальної допомоги до райдержадміністрації звернулося 117 заявників, або 25% від загальної кількості (у 2018 році – 100, або 32,6%). З районного бюджету вищезазначену допомогу отримало 97 заявників на суму 46 тис. 800 грн (у 2018 – 49 тис. 945 грн).

Від пільгових категорій громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, надійшло 85 звернень, (у 2018 році - 120):

- члени багатодітних сімей та сімей, одиноких матерів, матерів героїнь – 24 (39);

- учасники та інваліди війни, учасники бойових дій – 8 (0);

- ветерани праці – 3 (18);

- діти війни – 18 (29);

- інваліди загального захворювання – 32 (34).                 

Всього в райдержадміністрації у 2019 році розглянуто 468 (2018 - 298) звернень громадян, з них:

- позитивно – 108 (169);

- дано роз’яснення – 350 (364)

- перебуває на виконанні -10.

 

ІII. Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та графіку головою райдержадміністрації та його заступниками проводився особистий прийом громадян, де  побувало 34 особи.

Всього в. о. голови райдержадміністрації проведено 57 особистих прийомів громадян.

Підчас проведення особистих прийомів надійшло 28 звернень. На прийомі побувало 28 заявників. З них: пенсіонери, ветерани праці, інваліди - 9.

За характером порушених питань громадяни зверталися щодо вирішення питань: соціального захисту населення, комунального та дорожнього господарства, охорони здоров’я освіти.

Із загальної кількості звернень (28), позитивно були вирішені – 10, що склало 35,7%.

 

IV. Проведення виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації у 2019 році проводилося відповідно до затверджених графіків.

Так, організовано проведення 24 виїзних прийомів.

На прийомі побувало 21 громадянин. У тому числі: пенсіонерів, ветеранів праці, інвалідів —5.

За своїм змістом порушувалися питання: аграрної політики і земельних відносин, комунального та дорожнього господарства, транспорту і зв'язку, соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти.

Із загальної кількості звернень (21), позитивно було вирішено - 3, що склало 14,2% від загальної кількості.

V. Протягом 2019 року відповідно до затверджених графіків у райдержадміністрації та структурних підрозділах працювали “постійні”, “гарячі” телефонні лінії та телефон “Довіри”.

Послугами вказаних телефонних ліній у 2019 році скористалось 97 громадян.

Питання, які турбують громадян, це переважно: проблеми охорони здоровʼя, пільгового перевезення, аграрної політики і земельних відносин (приватизація земельних ділянок, розрахунки за паї, укладання договорів оренди), соціального захисту, юридичного характеру (порядок укладання договорів, порядок відшкодування завданих збитків), освіти та інші (порушення графіку руху маршруту, щодо отримання путівок на оздоровлення дітей, забезпечення доступними ліками, виплата матеріальної допомоги багатодітнім сім’ям).

Підсумки роботи із зверненнями громадян щомісячно, щоквартально аналізуються загальним відділом апарату райдержадміністрації та узагальнюються відповідною довідкою.

Матеріали роботи із зверненнями громадян, графіки роботи постійно діючих прямих та гарячої телефонних ліній висвітлюються на офіційній веб-сторінці райдержадміністрації. Надається правова, консультативно-роз’яснювальна допомога з вирішення нагальних питань заявників.

З метою поліпшення роботи із зверненнями громадян у Кременчуцькій райдержадміністрації здійснено ряд практичних заходів. У доступному для відвідувачів місці  розміщені графіки прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, районної ради. На інформаційному стенді райдержадміністрації мешканці району мають змогу отримати інформацію, що стосується діяльності апарату, управлінь і відділів райдержадміністрації.

В. о. голови райдержадміністрації, заступники голови, начальники управлінь райдержадміністрації систематично (згідно з графіками райдержадміністрації) проводять зустрічі з жителями району. В. о. головою райдержадміністрації  на нарадах із сільськими головами, керівниками районних організацій, начальниками управлінь та відділів райдержадміністрації звертається увага на недопущення формалізму, тяганини при розгляді звернень. Посадових осіб попереджено про персональну відповідальність.

 

Наверх ↑