Про роботу із зверненнями громадян за 2015 рік

Версія для друкуВерсія для друку

Про роботу із зверненнями громадян  за 2015 рік

Робота із зверненнями громадян ведеться відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпоряджень голови обласної та районної державних адміністрацій з даного питання.

Вимоги Указу Президента України від 07.02.2008 109/2008 “Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, які визначають основні пріоритетні напрямки та завдання щодо задоволення законних прав та інтересів громадян на звернення. Стан виконавської дисципліни стосовно роботи із зверненнями громадян постійно розглядається на щотижневих апаратних нарадах у голови райдержадміністрації. До участі запрошуються керівники підприємств, установ, представники громадських організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації.

Районною державною адміністрацією забезпечується реалізація громадянами конституційного права на звернення. З цією метою за 2015 рік реалізовано комплекс заходів методологічного, організаційного та інформаційно-аналітичного характеру з питань організації роботи із зверненнями громадян.

На виконання Указу Президента здійснено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Кременчуцькій районній державній адміністрації, проведено 12 днів контролю з питань виконання доручень керівництва райдержадміністрації. На щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації заслухано звіти про роботу із зверненнями громадян 12 керівників районних відділів, управлінь райдержадміністрації та 19 сільських голів.

Згідно затвердженого графіку особистого звітування начальників відділів, управлінь райдержадміністрації, керівників підприємств, установ та організацій району про роботу із зверненнями громадян, на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації, вже заслухано звіти: сільських голів Кобелячківської (19.01.2015), Майбородівської, Піщанської (16.02.2015), Рокитненської  (21.04.2015), Демидівської (26.05.2015), Пришибської, Запсільської (16.06.2015), Потоківської, Максимівської (28.07.2015), Бондарівської (11.08.2015), Недогарківської, Ч. Знам’янської (15.09.2015), Омельницької, Кам’янопотоківської (20.10.2015), Келебердянської (24.11.2015), Ялинцівської, Білецьківської (15.12.2015) сільських рад, начальників відділу містобудування, архітектури та з питань надзвичайних ситуацій (19.01.2015), завідувача сектору культури і туризму (16.02.2015), архівного відділу райдержадміністрації (31.03.2015), управління агропромислового розвитку (21.04.2015), завідувача архівного сектору (26.05.2015), начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації (16.06.2015), відділу освіти, сім’ї молоді та спорту райдержадміністрації (28.07.2015), головного лікаря центральної районної лікарні (15.09.2015), начальника управління Пенсійного фонду України в Кременчуцькому районі (20.10.2015), начальника штабу Кременчуцького районного відділу Головного управління Національної Поліції в Полтавській області (24.11.2015), начальника служби у справах дітей Кременчуцької райдержадміністрації (15.12.2015) .

Здійснюються комісійні виїзди працівників райдержадміністрації до громадян, які звертаються із письмовими зверненнями до вищих органів виконавчої влади.

У райдержадміністрації проводиться систематичний щомісячний та щоквартальний аналіз і узагальнення звернень громадян для з'ясування причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільно значущих подій, з метою негайного втручання керівництва райдержадміністрації у їх вирішення чи залучення інших державних структур, установ та організацій.

Загальним відділом райдержадміністрації щомісячно готуються статистичні матеріали про стан надходження заяв і скарг до адміністрації, а також про роботу, що проводиться в даному напрямку. Ці матеріали надаються голові райдержадміністрації для ознайомлення.

Проводиться моніторинг повторних звернень та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.

У райдержадміністрації, її структурних підрозділах проводяться особисті прийоми громадян керівництвом, виїзні прийоми, "гарячі" та постійно діючі прямі телефонні лінії відповідно до затверджених графіків. Діє телефон “Довіри” для громадян Кременчуцького району.

До райдержадміністрації надійшло 303 письмових звернення, (у 2014 – 389), на особистих та виїзних прийомах у керівництва райдержадміністрації побувало 172 (160) громадянина. Так, загалом до райдержадміністрації надійшло 375 звернень.

Результати аналізу структури та динаміки надходження звернень громадян до керівництва райдержадміністрації вказують на те, що зміни у кількості та характері звернень тісно пов'язані з низкою як суспільно-політичних, так і соціально-економічних чинників, які об'єктивно відображають ситуацію в районі, характеризують особливості стосунків місцевої влади і територіальних громад, перебігів політичних подій, діяльністю місцевих органів влади та формування громадських очікувань та вимог.

Вживаються заходи щодо безумовного виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 з недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів. За звітний період порушень термінів розгляду звернень не допущено.

II. Загальним відділом проаналізовано кількісний та якісний склад звернень громадян, що надійшли за 2015 рік до районної державної адміністрації.

Так, за 2015 рік до райдержадміністрації надійшло 303 письмових звернення (у 2014 - 229 ), на особистих та виїзних прийомах у керівництва райдержадміністрації побувало 160 громадян.

Отримано 20 колективних звернень (2014 рік -  38 колективних звернень, це 9,8% від загальної кількості звернень).

Жителями району у своїх листах було порушено 475 питання (у 2014 році-391).

З усіх звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації за 2015 рік 97% складають заяви, 3% – скарги.     

З органів влади вищого рівня надійшло 6 звернень, в яких порушувались питання забезпечення дотирмання законності, екології та природних ресурсів, житлової політики, соціального захситу.

З урядової гарячої лінії надійшло 74 звернення від жителів Кременчуцького району, які переважно порушували питання права чи призначення пільг та соціальних допомог.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 1 дублетне звернення.

За звітний період 2015 року до райдержадміністрації надійшло 20 колективних звернень. У своїх листах громадяни Кремечнуцького району порушили наступні питання: щодо роботи перевізника громадського транспорту за маршрутом "Кременчук-Кобелячок", про перепад напруги та відшкодування збитків, забезпечення прав на безпечне для життя й здоров"я довкілля та належних умов проживання, вирішення питання про забруднення вулиці Цілковського.

Всі звернення розглядалися комісійно з виїздом за місцем проживання заявника.

Варто відмітити, що і надалі актуальними питаннями залишаються соціального захисту населення, пільги на перевезення пасажирів, житлово-комунальні, охорони здоров’я, тощо.

Якщо в попередні роки за наданням матеріальної допомоги зверталися, як правило, особи пенсійного віку, то протягом  2015 року – молоді люди, сім’ї, які з тих чи  інших причин потрапили у складні життєві обставини, тимчасово переміщені громадяни, учасники зони АТО.

Від пільгових категорій громадян, які потребують соціального захисту та підтримки надійшло 89 звернень, (у 2014 році - 104).

Всього в райдержадміністрації у 2015 році розглянуто 475 звернень громадян, з них:

- позитивно – 193;

- дано роз’яснення – 267;

- відмовлено згідно чинного законодавства – 0;

- знаходиться у стадії виконання – 15.

.

Сільськими головами проводяться виїзні прийоми для вивчення соціально-значимих питань, і як наслідок зменшення кількості звернень громадян до вищих органів влади з тих питань, які можна вирішити на місцевому рівні.

Сільські голови, голови рад ветеранів та депутати сільської рад відвідують громадян пільгових категорій з метою вивчення їх матеріально-побутових умов та надання можливої допомоги.

Для додаткового забезпечення реалізації громадянами права на звернення з метою підвищення ефективності зворотнього зв’язку з громад кістю та вирішення невідкладних питань мешканців сільських рад, діє телефонна лінія.

ІII. Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та графіку головою райдержадміністрації та його заступниками проводився особистий прийом громадян, де  побувало 101 особа.

У 2015 році відповідно до затвердженого графіка головою райдержадміністрації проводилися прийоми громадян з особистих питань кожного першого та третього вівторка, п'ятої суботи місяця. В разі потреби особистий прийом проводився і в неприйомні дні, випадків відмови у спілкуванні з громадянами не було.

Всього керівництвом райдержадміністрації проведено 111 особистих прийомів громадян. Надійшло 101 звернення. На прийомі побував 101 заявник. З них: пенсіонери, ветерани праці, інваліди - 14, учасники та інваліди війни і бойових дій – 5.

За характером порушених питань громадяни зверталися щодо вирішення питань: аграрної політики і земельних відносин, соціального захисту населення, освіти, житлової політики, комунального та дорожнього господарства.

Із загальної кількості звернень (101), позитивно було вирішено – 25, що склало 24,6 %.

 

IV. Проведення виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації у 2015 році проводилося відповідно до затверджених графіків.

Так, організовано проведення 39 виїзний прийом (у 2014 році - 31).

На прийомі побувало - 59 громадян. У тому числі: пенсіонерів, ветеранів праці, інвалідів - 45.

Збільшення показників надходження звернень громадян під час проведення виїзних прийомів  відбулося через кадрові зміни в системі органів виконавчої влади.

За своїм змістом порушувалися питання: газифікації, комунального та дорожнього господарства, благоустрою, аграрної політики і земельних відносин (переоформлення державних актів, приватизація земельної ділянки), зв'язку, соціального захисту населення (перерахунок розміру пенсій, отримання субсидій), освіти (відкриття, реконструкція дошкільних навчальних закладів, створення дитячого майданчика), роботи пасажирського транспорту (пільгове перевезення), забезпечення законності та охорони правопорядку.

Із загальної кількості звернень (59), позитивно було вирішено - 17, що склало 28,8% від загальної кількості.

V.               Протягом 2015 року відповідно до затверджених графіків у райдержадміністрації та структурних підрозділах працювали “постійні”, “гарячі” телефонні лінії та телефон “Довіри”.

Послугами вказаних телефонних ліній у 2015 році скористалось 191 громадянин.

Питання, які турбують громадян це переважно : проблеми пільгового перевезення, аграрної політики і земельних відносин (приватизація земельних ділянок, розрахунки за паї, державні програми підтримки сільгосптоваровиробників,  укладання договорів оренди), соціального захисту, юридичного характеру (порядок укладання договорів, порядок відшкодування завданих збитків), освіти (організаці дошкільних навчальних закладів) та інші(порушення графіку руху маршруту, пільговий проїзд, щодо отримання путівок на оздоровлення дітей, робота медамбулаторії, виплата матеріальної допомоги багатодітнім сім’ям).

Реєстрація звернень громадян проводиться за допомогою комп’ютерної програми; відповідно, зняття з контролю – згідно резолюції голови та заступників голови райдержадміністрації.

Здійснюється контроль за організацією роботи із зверненнями громадян у відділах, управліннях райдержадміністрації, сільських радах, надаються  роз’яснення і практична допомога.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щомісячно, щоквартально аналізуються загальним відділом райдержадміністрації та узагальнюються відповідною довідкою.

Звернення громадян, що надходили до райдержадміністрації, розглядалися особисто головою райдержадміністрації, на їх вирішення давалися доручення заступникам голови та начальникам управлінь, відділів райдержадміністрації.

Матеріали роботи із зверненнями громадян висвітлюються в засобах масової інформації. На офіційній веб-сторінці райдержадміністрації та районній газеті “Перемога” розміщуються узагальнені відомості про роботу із зверненнями громадян, графіки роботи постійно діючих прямих та гарячої телефонних ліній. Надається правова, консультативно-роз’яснювальна допомога з вирішення нагальних питань заявників.

З метою поліпшення роботи із зверненнями громадян у Кременчуцькій райдержадміністрації здійснено ряд практичних заходів. У доступному для відвідувачів місці  розміщені графіки прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, районної ради. На інформаційному стенді райдержадміністрації мешканці району мають змогу отримати інформацію, що стосується діяльності апарату, управлінь і відділів райдержадміністрації. На цьому ж стенді розміщений інформаційний матеріал щодо розгляду звернень, зразки оформлення звернень.

Роз’яснення населенню повноважень органів влади відбувається при зустрічах, виступах на радіомовленні та публікаціях у ЗМІ. Про це також говориться і на виїзних прийомах, які щомісячно проводять голова райдержадміністрації та його заступники в селах району.

Наверх ↑